Thursday, April 9, 2009

Now i knew

Alhamdulillah semuanya berjalan lancar semasa graduation day. Hari yang indah.ehee. Tapi petang tu aku tak sempat nak berposing lama-lama coz my family sibuk nak ZOOm ke Langkawi. Konon-konon sempat naik feri last pukul 7 tapi tak sempat jugak, so bermalam kat Kuala Perlis la dowh..hehe..Terima kasih untuk teman-teman yang bagi bunga n sori semua sebab bunga tu dah layu sebab aku tinggal atas kereta kat K.P dan bila balik tengok semua dah layu sebab panas kot.. huhuu..sedihhnya.. Walaupun sekejap kira dah terubat rindu aku pada korang, dapat jugak bermanja-manja, gosip-gosip masa kita tinggal kat hotel 5star tu ramai2..hahaha..Sekarang semua dah habis, bawa haluan masing-masing n i hope u all success in ur life. Amin!!Jika ada jodoh ketemu lagi, mybe time tu semua dah ada anak.eheee. Noktah.
Hurmm.. Sebenarnya aku turut simpati dengan mr. N member training bila dia terpaksa berjumpa CEO cX semalam. Semuanya gara-gara email. huhu.. Emailnya pasal ketidakpuasan hati bila kitorang terpaksa attend an interview pada esoknya. Well, memang tak sempat n tanpa preparation rasanya sapa-sapa pun tak ready untuk attend interview tu. Rata-rata dari kitorang tak puah hati dan berlaku lah sesi meluah perasaan. Maklumlah semua dah terap konsep Willing---Honest---Open masa training dulu. Aku reply jugak tapi just wish good luck to all my friends. Bila masing-masing dah marah mula la diungkit, n yang tak bestnya email2 tu di cc teros kepada all trainer, MOHE, CX, IA.. Alih-alih Mr. N kena panggil dan diberi penjelasan.
Memang tak nafikan semua dari kita rasa tak sabar nak kerja dan CX n MoHE sedaya upaya nak tolong para graduan yang menganggur dapat kerja. Ditambah recession sekarang menyukarkan mereka untuk dapatkan company untuk kita. So, sabarlah kawan-kawan. Diorang dah cukup baik tolong kita tapi kita tak boleh jugak serahkan nasib kita 100% ditangan diorang. Kita jugak harus berusaha dan cari peluang, bukan nak nanti peluang datang bergolek. Pihak MoHE pun ada call aku suruh aku bersabar dulu dan tunggu pihak CX call.
Memang semangat berkobar-kobar selepas training tu down sikit bila kita sampai sekarang tidak dipanggil. Untuk kawan-kawan semua bersabarlah dan grab lah apa-apa position yang diorang bagi sebab company mana yang nak ambik pekerja yang tak de experience? Walaupun sampai sekarang aku pun tak dapat kerja lagi..hehee.
Untuk CX, MoHE dan semua trainer, aku pun secara jujur berterima kasih di atas bantuan kalian semua.

No comments:

Post a Comment