Friday, January 16, 2009

Everything Will Be Change

kadang-kadang kita perlu lakukan perubahan dalam hidup ne. kalau tak hidup ne rasa cam biasa je + xde cabaran = buhsan aka boring tahap hape..hehe..
perubahan ke arah yang lebih baek, dari mazmumah ke mahmudah. erkk jadi ustazah sekali sekala tak salah kan3?

semua org aku tgk ramai yang dah berubah. kawan2 aku ramai dah pegang title 'bini org' ada yang dah jadi mama,umi,ibu,mek mcm2 lg la. tu kira bagus la kn, kurang2 diorang dah hepi dgn hidup msg2. aku pun tmpang gembira.

aku pun nak ke kena berubah. seperti kata kak Erant (dia Melayu tau) manager company yg aku g intebiu rabu lps, dia cakap student2 ipta ramai yang tak laku sebab diorang pasif kalau nak banding ipts. pastu kebanyakkan student ne masih tak berada di alam realiti. hurm,habis tu selama ne kita duk di alam fantasia bulan madu la erk.. maksudnya kita2 semua masih lagi tido tak sedar diri, kita sekarang perlu bukak mata luas2 bahawa kita sekarang dah di alam pekerjaan, bukan lagi terikat ngan exam+assignment semata-mata nak lulus exam. hurmm betol jugak kata dia, kita msh lagi memilih2 keje walaupun dah tau ekonomi skang yang ngah meleset. pastu ada yang demanding lg tu. jadi fikir lah semua.

walaupun kursus yang aku ambik lain..PEMBANGUNAN..tapi rasanya tak salah aku try bidang lain. Marketing?? Hishh memang aku zero psl tu tapi apa nak buat, xboleh kata ape. Mungkin lepas ne, aku boleh say good bye jobless?? rasanya terlalu awal lg kot, xnak la riak ne kang org cop aku POyo plak..ngeee3..

dapatkah aku sesuaikan diri di kota yang penuh mencabar ini??

p/s: thanks a lot to Ira 4 ur help. terima kasih my friend. jasamu dikenang!!

1 comment:

  1. huhuhu..keje marketing ek?
    wahhh..nnt boleh bonus byk tuh..
    banjer slupee Large ek..
    nak kaler hijau

    ReplyDelete