Saturday, March 21, 2009

Mangsa BULI di balai polis

Adoay dah lama aku tak update sampai dah berhabuk..fuhhhh!!!syuhhh!!syioookkk..syuhhhh!!



B.U.L.I



Bukan benda luar biasa, gejala ni dah basi kalau nak citer..



Anda pernah jadi mangsa buli???


atau


Adakah anda sorang pembuli??




Aku pun pernah dibuli kat sekolah dulu. Ada sorang budak plg nakal ni selalu pow duit budak2 yang naif termasuklah aku. Dia akan mintak 50sen sorang tiap hari..huhu..kalau zaman tu kira dah cukup lumayan la. Kitorang ni bagi la sebab takut punya pasal. Itu citer lama sekarang aku masih jumpa dak tu lagi, sebab dia duk kat kampung sebelah. Dia pun macam malu-malu bila jumpa, mungkin ingat aku marah kot..ala aku tak kisah la biasa la time tu berhingus lagi..

Kisah buli terbaru di mana aku menjadi mangsa keadaan berlaku..huhu..

Baru-baru ni, aku pegi kat Balai polis..bukan sebab saman atau salah laku erk..Sebab urusan rasmi..hehehe..Disebabkan tak ada teman aku g la sorang-sorang..sampai sana aku jumpa la pegawai yang ada kat depan tu..


Slurpee: Pegawai Mr B ada tak saya nak jumpa??
Pak Misai: Tunggu jap erk saya tengok..duduk dulu.
Slurpee: ok
Pak Misai: Tuan, ada awek nk ajak dating ni..
Mr B : Ohh. eh?? ok tunggu saya kat bilik belakang sana. nanti saya datang
Slurpee: Bereh..


Dengan semangat waja aku pun melangkah dengan bangga, ala-ala inspektor Aliza ke laluan belakang..


Pegawai+Konstabel+Detektif: Hahahahaaaa..Kahkahkah..Haaa masuk ikut laluan tu..
Slurpee: ??? Kenapa??? Betul kan jalan ne?? (Muka tak bersalah+konfius+tak paham hape)
Pak Hamid (jaga pintu): Hehehee..Haaa mari la nak lalu ikut sini gak..hahahahaha
Slurpee: Nape diorang ne,gelak tak pasal2, dah nak mampos ke??(dalam hati jew)



Adoyyy..aku baru ingat..Dulu masa PKSN aku pernah datang sini buat lawatan dan aku pernah masuk melawat apa kat situ..Cettt!!! itu laluan ke lokap rupanya!!Arghhhhh!!!




WAKENABEB!!!



Slurpee: Hahahaha..tak pe, nanti bagi kat orang lain!!hahahah (gelak yang cukup kuat jugak)
Semua+Mr B: kahkahkahkah..ingat memang teringin nak masuk sini..hahahaha..
Slurpee: Jahatnye..Tak pe..tak pe..nanti aku balas balik..hehehe..

Apa la diorang ni pekenakan aku yang baik ni..hehehe..Haaa sapa kata polis ni garang, diorang terpaksa buat2 serius sebab tugas..Pastu aku g la bilik Mr. B tu..huhu..hensem siott, kalau jumpa kat luar mesti org tak sangka dia adalah pegawai polis..styloo..milooo..



Mr.B: Baru habis study ek??
Slurpee: A'aaa tak grad lagi..huhu..
Mr. B: Tak minat jd polis ke??
Slurpee: Haaa??Ermm entah la..
Mr B: Mintak la dulu,mana tau boleh bertugas ngan saya nanti..eheeee
Slurpee: Tengok la nanti. Nak apply cane?? (buat2 berminat dowhh)
Mr. B: Nanti kuar dlm paper. Mintak la,saya tgk awk macam layak je..
Slurpee: hehehe..


Hurmm..Nak jadi polis?? Aku bukan tak minat, tapi ada sebab2 tertentu menyebabkan aku tak teruja sangat nak jadi polis..Antara sebabnya...............

berat aku dah makin bertambah..awal-awal dah kena reject


Termasuk Mr. B ni, dah ramai jugak yang suruh aku apply polis..Mungkin sebab gaya aku yang brutal ne..hahahaha..Ada sorang pakcik tu tanya aku..


Pakcik Semaun: Dik, mari jap..Adik ni polis ke??
Slurpee: Ehh..tak de la..
Pakcik Semaun: Pakcik ingat polis..gaya cam orang Bukit Aman..
Slurpee: Hahahaha..Macam2 lass..

1 comment: